Betalning
All betalning sker med VISA/MasterCard, Paypal eller Klarna Checkout. Butikens priser inkluderar 25% moms.
Orderbekräftelse
Du får en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen inom 24 timmar. Hittar du inte bekräftelsen i din inkorg kan den ha fastnat i skräpposten alternativt att du angivit fel e-postadress, i så fall är du välkommen att kontakta oss så löser vi detta.
Leverans
Dina varor levereras vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar inom Sverige. Allt i webbshoppen är lagervaror om inget annat anges. Vid kampanjer, nytt produktsläpp eller i samband med helgdagar kan leveranstiden bli något längre. Skickas med Postnord till ditt närmsta ombud, enhetsfrakt på 89 SEK. Kontakta oss om du får problem att hämta paketet innan utsatt tid. Vid ej uthämtat paket skickas en faktura på 200:- för att täcka våra omkostnader för både frakt och returfrakt. Står inte ditt namn på dörren eller brevlådan är det viktigt att du skriver en så kallad C/O adress, detta gäller även om du vill ha ditt paket skickat till ett företag.
Uthämtning i butik
Vi har för närvarande ingen fysisk butik, men det går ändå bra att hämta dina varor här i Ljungaverk. Önskar du hämta varorna på plats inom 7 dagar, välj då alternativet Hämta i butik i kassan. Har du inte möjlighet att hämta inom 7 dagar, välj då istället hemleverans.
Förhandsbokning
Vid köp av tyger i kategori Förhandsbokning betalar du tygerna i förskott (vid köptillfället). Leveranstid av dessa tyger är 6-10 veckor beroende på tryckeriet (om inget annat anges). Om du valt betalningsalternativet Klarna faktura kommer beställningen markeras som skickad samma dag som beställningen läggs, detta innebär alltså att fakturan ska vara betald långt innan du mottar leveransen, p.g.a. att Klarna har ett villkor om att varan måste levereras inom en viss tid annars makuleras ordern.
Returer
Alla returer skall ske inom 14 dagar och returfrakt betalas av köparen. Returnerad vara skall vara oskadd och väl emballerad. En förutsättning för att vi ska godkänna en retur är att varan är i samma skick när den kommer tillbaka till oss på Ljuva Ljungas Juveler som när vi skickade den till kund.
Reklamation
Skulle du mot all förmodan upptäcka att varan du mottagit inte motsvarar dina förväntningar, det kan exempelvis handla om tryckfel eller liknande som vi missat när vi klippte till din tygbit, kontakta oss då per e-post [email protected] så lovar vi att göra vårt allra bästa för att rätta till felet.
Personuppgifter
Personuppgifter som lämnas vid beställning används endast för att vi ska kunna skicka beställningen till rätt adress. E-post och mobilnummer som lämnas kan i vissa fall användas av oss för att komma i kontakt med dig angående en order eller vid nyhetsutskick (endast e-post).
Inga personuppgifter lämnas ut till tredje part. Allt enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Ansvarig för hanteringen av personuppgifter är Ljuva Ljungas Juveler, Norra Järnvägsgatan 10, 841 99 Ljungaverk.
Godkänd för F-skatt
Org.nr: 8604137961